Кіоски різних країн світу

    Великі міста відмовляються від кіосків, вважаючи їх пережитком минулого. Причин декілька: вони псують зовнішній вигляд вулиць, заважають пішоходам і створюють відчуття ринку там, де його бути не повинно.

    У всьому світі кіоски замінюють стаціонарними автоматами чи невеликими павільйонами, які можуть бути впізнаваними символами міста. Є кілька міст, де вулична торгівля регламентована, а кіоски стали видними міськими орієнтирами і символами.

    Афіни, Греція

    -_HdC0R2VmTaUvv3imkDJA-article

    Афінські кіоски називають «периптеру» – це цілий історичний і торговий феномен для Греції. Їх річний оборот становить близько семи мільярдів євро. Будують їх з ініціативи держави, яка віддає їх приватним підприємцям. Брезентовий тент або дах, сильно виступаючи за межі самої будови, – свого роду обмежувач торгової зони. Орендар може додавати до нього холодильники та прилавки, але все повинно залишатися під козирком. Тут продають жуйку, шоколадки, чіпси, портативні камери і батарейки, а працюють  цілодобово. Вночі точку легко помітити за характерному білому світтіню з-під козирка.

    Нью-Йорк, США

    fDGNIK9uufq-twyPgVowDQ-article

    M01H5j11Ic64S0tCpzodGg-article

    Нью-йоркські кіоски завжди однієї і тієї ж форми, але іноді розрізняються за кольором і розміром: маленькі і великі, чорні та сріблясті. Також бувають стаціонарні та пересувні точки. Розташовані вони завжди на тротуарах і в метро. Продають у таких кіосках в основному солодощі, снеки, воду, журнали (іноді навіть книги), телефонні картки, горішки та гігієнічні помади. Товар, виставлений на передній план, коштує один долар. Вуличні кіоски працюють приблизно до 10 вечора, а ті, що в метро, – допізна.

    Мюнхен, Німеччина

    XrUFPhu9VThB4lttHmLRCA-article (1)

    Модель кіоску К67 – шедевр індустріального дизайну середини XX століття. Такі модульні конструкції можна було легко об’єднати в невеликі торгові комплекси. Їх встановлювали на парковках для оплати місця, в університетських кампусах, а також для продажу газет, продуктів або лотерейних квитків. Дизайн кіосків розробив ще в 1967 році словенський архітектор Саша Мехтіг, пізніше форму включили до зібрання Музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку «Дизайн XX століття».

    У 2005 році група архітекторів «Баукастен-Берлін» подорожувала Європою в пошуках працюючих зразків подібних кіосків, бажаючи придбати кіоск. До того моменту такі конструкції практично вийшли їх ужитку. Один зразок знайшовся на автовокзалі в польському місті Мястко, архітектори його викупили, перевезли до Німеччини і показали на дизайн-конференції Вступ. Пізніше ларьок перекочував в Мюнхен, де знаходиться дизайн-проект Одеон-K67 (міська платформа у сфері архітектури, дизайну та мистецтва). Співробітники компанії зібрали кілька нових конструкцій, вивчивши пристрій оригінального кіоску, і вже встановили копії в місті.

    Лондон, Англія

    R8yNsPx6Nj1R5WaVZDDFyQ-article

    Королівське управління Кенсінгтона і Челсі запросило дизайнера Томаса Хетервіка створити нові газетні лондонські кіоски, які тепер стоять біля виходів з основних станцій метро. Кіоски у формі купола побудовані з оформленого під дерево алюмінію, а кілька стілок можуть переміщатися по колу, повністю відкриваючи прилавок. Пізніше в подібних кіосках стали продавати і стандартні товари вжитку: воду з маленьких холодильників і жуйку. Скляні віконця  англійці визнали непотрібними і стали закривати рекламою.

    Токіо, Японія

    XL63NA9ekGaktH5THm6Upw-article

    Кіоски на вулицях Токіо замінюють на маленькі супермаркети чи автомати, що продають стандартні товари з кіосків. Зате в метро маленьких крамниць предостатньо: на кожній станції є великі кіоски, де можна купити практично все: газети, мангу, канцелярські товари, батарейки, цукерки, шоколадки, жуйку, дрібні сувеніри і навіть краватки. Найчастіше продавці сидять в оточенні кількох холодильників, завалені величезною кількістю японської преси. До кожного такого кіоску «прив’язаний» зелений телефон-автомат.

    Атланта, США

    7aocnYo1ne6tSh74S1MFNA-article

    В Атланті, штат Джорджія, вже кілька років існує програма підтримки вуличної торгівлі та малого бізнесу. В рамках неї міська влада облагороджуює зовнішній вигляд кіосків, залучаючи до співпраці комерційні компанії. Разом вони побудували 20 нових продуктових кіосків у центрі Атланти – у парку Вудрафф і близько Океанаріума. Вони чимось нагадують нью-йоркські або паризькі аналоги, з доповненнями у вигляді латунних кованих елементів і навісний дахом. Продають у них місцеві сувеніри, сумки, напої, снеки і пресу.

    Осло, Норвегія

    XX-C5jT8NvZEV448wrXeGA-article

    Торгова компанія Narvesen існує вже 100 років, стільки ж по всьому Осло стоять їхні кіоски. Багато їх справді не переносили з 1912 року, а зараз нові відкриваються в основному в метро і торгових центрах. У норвезьких кіосках продають не тільки свіжу пресу, але і всілякі товари загального вжитку, у тому числі напої і хот-доги, які готують прямо тут. Правда, незважаючи на відмінну інтеграцію зелених кіосків в архітектуру та історію міста, місцева влада має намір демонтувати кіоски та телефонні будки з вулиць, віддавши перевагу цілодобовим магазинам.

    Marta Hudz