Горизонтальний скролинг в моді

Час від часу все переосмислюється. А значить немає нічого дивного в тому, що сайти з горизонтальним розташуванням контенту стають модними. Це смілива і вражаюча дизайнерська інновація, так як в даний час в інтернеті переважна більшість веб-сайтів використовують вертикальну прокрутку.

44cacd004ef34ccdbfb0ed516a54de48

Причина популярності підходу з вертикальною прокруткою очевидна – його простіше реалізувати, він звичний і частіше використовується. Сайти з вертикальною прокруткою вважаються також і більш ефективними. Так як це думка більшості, то використання горизонтального скролінгу стає ще більш девіантним і сміливим.

Які обрали «стезю» горизонтальної прокрутки, міркують з позиції власного вибору. А організації, які дали перевагу даному методу, проголошують свої сайти витвором мистецтва.

http://www.guillaumejuvenet.com/3229d70a83ba40248eeb720bf37e6ede

Горизонтальні сайти – це заява про власну унікальність і небажанні вписуватися в громадські рамки. В результаті, торгова марка, що використовує таку конструкцію сайту, часто заробляє собі репутацію «химерної».

Чому деякі використовують горизонтальний скрол?

Так як прокручування сайтів вгору-вниз стало  правилом, багатьом і в голову не прийде, що може бути якось інакше. Веб-сайти, які використовують горизонтальну прокрутку, явно нехтують нормами стандартних веб-сайтів, заявляючи про свою індивідуальність.

Ставка на мобільні пристрої може бути не такою вдалою ідеєю

Горизонтальне гортання в смарфотнах і планшетах вже не нове і досить широко застосовується завдяки своїй простоті. Його використання на цілому ряді різних пристроїв, часто пояснюється більш послідовним поданням контенту. З іншого боку, на настільних комп’ютерах горизонтальна прокрутка зустрічається набагато рідше.

Основна причина цього вже була висловлена вище. Люди не знають про те, що можна переглядати контент, просто прокручуючи його якось по-іншому.

Оскільки екрани мобільних телефонів або планшетів та екрани десктопів вважаються досить специфічними відносно один одного, схожість тут не доречно. Не можна використовувати горизонтальне гортання на настільному комп’ютері, просто тому що воно поширене на планшетах і телефонах.

Тут за основу береться принцип того, що люди використовують ці пристрої з різним підходом у мисленні, і зміна прийнятого стану речей може призвести до деякого нерозуміння, залишивши користувачів поза їх зони комфорту.

Основним же недоліком у реалізації горизонтальної прокрутки є те, що користувачі воліють не унікальні механіки перегляду контенту на сторінці, а повторюванысть у веб-інтерфейси.

Продуктивне використання вертикального простору для контентну

У вертикальному макеті, весь контент незалежно від ступеня його важливості, йде один за одним. Ключову інформацію можна виділити тільки оформленням, а не позиціонуванням на сторінці. Єдине що може дизайнер – розмістити ключову інформацію на початку сторінки.

На відміну від популярних вертикально-орієнтованих макетів, горизонтальні макети мають одну перевагу. Вони акуратно надають лише невелику частину інформації в області горизонтального скролла. А ключову інформацію можна закріпити у вертикальному просторі, звернувши на неї увагу користувачів не тільки оформленням, але й позиціонуванням.

Коли варто використовувати горизонтальний скролінг, якщо ви цього точно хочете?

http://qandhlondon.com/e5e33fb6ad854a37a9034d306ba6b544

Сайти з горизонтальним розташуванням контенту найбільше підходять, коли необхідно одноразово відображати кілька об’єктів: графічних зображень, невеликих інформаційних блоків, груп іконок або превью, що посилаються на більш докладний опис.

Мобільні версії “десктопних” сайтів, або веб-сайти, розраховані на перегляд з мобільних пристроїв – ось сфера застосування, де горизонтальний скрол повністю доречний. Однак, він також добре підходить і ряду інших сайтів, дозволяючи їм відображати велику кількість інформації простим і вигідним способом.

Проблема юзабіліті

http://movingislands.com/en5695976ca0624078a9162f5d8faafac0

 

Хоча користувачам сьогодні знайомо і навіть звично горизонтальне гортання (коли змінюється все наповнення сторінки), горизонтальну прокрутку (з плавним підвантаженням контенту) багато як і раніше засуджують. Вона продовжує отримувати негативні відгуки від багатьох користувачів, і тому застосовувати її слід з обережністю. Її, як правило, використовують, щоб проявити індивідуальність, наприклад, заявити про торгову марку. Але навіть при такому використанні, багатьом людям це незвично.

Користувачі ігнорують блоки сайтів з горизонтальною прокруткою

Одна з основних реакцій, яку викликає горизонтальний скролінг, полягає в ігноруванні розділів з ним. Так як це провокує вихід користувача з його зони комфорту.

Люди, як правило, не помічають навіть явні підказки, що стосуються навігацією по веб-сайту з горизонтальною прокруткою, часто залишаючи великі стрілки та інші елементи горизонтальної навігації непоміченими і недоторканими.

http://www.lorenzobocchi.com/

b303475b318b4b489c041f6b0e1e4bcb

Таким чином так відбувається, тому що така форма використання не відповідає очікуваної схемою функціонування і в результаті не є прийнятною або значимою.

Нерідко сайти, де перегораються сторінка повністю (аналогічно паперовим книгам і журналам), викликають у користувачів високі очікування, але надалі, люди часто виявляються розчаровані наданим контентом. Таким чином, непогане рішення для одного (ті самі паперові книги і журнали), може надати для іншого ведмежу послугу.

Як тоді правильно?

http://www.themobileplaybook.com/en-us/#/overview0a664968bc2a4788870f60ee1d6b8aad

 

Що ж робити, якщо ви все-таки хочете реалізувати у себе на сайті горизонтальну прокрутку і не втрачати при цьому користувачів? Все насправді просто – додати додаткові можливості навігації.

Додайте в механіку горизонтального скролінгу меню, яке дозволить не тільки переміщатися від одного розділу до наступного, але також перескакувати деякі розділи зовсім. Це принесе гнучкості і надихне більшу кількість користувачів переглядати зацікавлені розділи.

Горизонтальний скролл-бар також є обов’язковим, щоб показувати, скільки ще залишилося непереглянутого контенту. Іноді це мотивує людей прочитати трохи більше, коли вони вже зібралися покинути сайт.

На що звертати увагу?

http://www.richard-hill.org.uk/97cb3843ac704b19b06ef2943cbf5385

Хоча ставлення до використання горизонтальної прокрутки повільно змінюється з приходом нових технологій, таких як сенсорні екрани, планшети, ПК у форм-факторі моноблоків з тачскріном і т.д., даний метод все ще не домінує.

В аналогових клавіатурах легше маніпулювати клавішами «вгору / вниз», ніж «вправо / вліво». А ось на тачпаді додавання нових жестів буде більш зручним при реалізації горизонтального скролла.

Швидкість прокрутки також повинна бути оптимізована. Занадто швидкий скролінг може викликати головний біль, а надто повільний може сильно дратувати.

Незважаючи на той факт, що ми звикли читати зліва направо, повільно прокручуючи сторінку вниз, ця звичка зараз змінюється. З появою електронних книг і різних додатків для смартфонів, планшетів і тачпада, люди поступово звикають і до перегортання при читанні. Однак, завжди важливо брати до уваги, то з чим користувачі можуть зіткнутися при впровадженні нових концепцій в повсякденне життя.

 

Висновок

http://www.archi-graphi.fr/9db1533950824f949ac21a7581c0f32b

Раз горизонтальна прокрутка припала  до мобільних пристроїв з тачскрінами, це не означає, що вона буде такою ж популярною на десктопах. Не варто «виходити за рамки» тільки для того, щоб виділитися з натовпу, але пробуйте, якщо справді вірите в такий підхід. Однак навіть у цьому випадку не випускайте з уваги комфорт користувачів, бо це ви залежите від них, а не навпаки.

Якщо ви маєте намір застосувати відносно новий метод для перегляду вашого сайту, постарайтеся не ускладнити життя його відвідувачів. Замість абсолютно нового дизайну покажіть щось знайоме і в той же час реалізоване за новою концепцією, щоб користувач зміг оцінити і зручність сайту, і вашу винахідливість.

Marta Hudz